tirsdag den 20. december 2011

Næsten jul på Fyrgaarden

I går eftermiddags pyntede mor-Gitte og hendes 3 "nisser" juletræ herhjemme. Det var rigtig hyggeligt, som altid, med julemusik på anlægget. Jeg er ikke så kræsen med, hvordan de forskellige ting hænger - så længe børnene har den alder, de har, og har lyst til at være med til at pynte op til jul, så nyder jeg det bare, og lader dem styre det lidt. Så nogle ville nok sige, at vores juletræ er lidt overpyntet, men jeg synes, det er rigtig fint hvert år.

Nu kan vi nyde det hele ugen op til jul - det er jo sådan, at børnenes far og jeg er skilt, så vi må deles om børnene. Derfor kan december pludselig virke ret kort, og man skal nå meget på kort tid, hvis man har nogle traditioner hvert år, man godt vil lave med dem. De skal fejre Lillejuleaften hos deres far, og så er de hos mig Juleaften og 1. juledag, og så skal de til far igen 2. juledag og være på juleferie hos ham. Men når man bare finder ud af det, så er det nu også ganske fint......men DERFOR er det faktisk næsten jul her på Fyrgaarden. Det skal nydes NU, og det gør vi så:-)))))

Har en af "nisserne" hjemme i dag med ondt i maven - jeg har lavet dej til luciaboller og til nogle hjertesmåkager, hvor der skal syltetøj i. Dem skal vi lave senere i dag:-)

4 kommentarer:

  1. Jeg synes det er et rigtig flot juletræ, rigtig hyggeligt at børnene får lov at være med :)

    Jeg er heller ikke sammen med min datters far, så jeg ved hvad du mener med at december pludselig er lidt kort!

    Min datter er ved sin far fra d. 22 - d. 28. december, så herhjemme startede vi allerede d. 1. december med at åbne julegaver. Jeg synes faktisk det har været hyggeligt, at hun har fået julegaver sådan lidt løbende.

    Hun er stadig så lille, at hun ikke helt forstår hvad juleaften er, hun synes bare det er fedt at få nyt legetøj, og nu har vi haft rigtig god tid til at nyde alt det nye og lege med det :)

    SvarSlet
  2. Dejligt juletræ, selv ved at gøre klar til pyntning, mangler bare den rigtige playliste, ved at hører allesammen fra MySpotify igennem, for at finde den der kan ramme julestemningen.

    SvarSlet
  3. Krea Karrusellen: Det synes jeg lyder som en rigtig god idé, at I har julehygget hele december. For mig betyder det faktisk ikke så meget, om det lige er på selve datoerne, at man fejrer det mest - hele julemåneden betyder noget for mig, og der bliver hygget med lidt af hvert, og det i sig selv betyder mere for mig end selveste juleaften. Selvom jeg også elsker juleaften:-) Hvor lille mon din datter er? Det kan jeg jo nok se på din blog.....:-)

    SvarSlet
  4. Grev Lindgren - velkommen til. Dejligt med nye på bloggen. Vil kigge ind på din side:-) Her kom julestemningen lidt sent i år, fordi vi var i Sydens sol og varme den første søndag i advent. Men NU er den kommet, og det er dejligt. Glædelig jul:-)

    SvarSlet