fredag den 13. januar 2012

Glæder mig hver dag



fordi jeg inden, jeg lægger mig til at sove skriver i min taknemmelighedsdagbog. Her må man nemlig ROSE sig selv - er du god til at rose dig selv?

I mit indlæg i dag vil jeg give dig et tip til, hvordan du kan fokusere på alle de dejlige ting, du har i dit liv - også selvom du egentlig synes, at det har været en rigtig møg-dag. Kom til at tænke på det, da jeg læste i min elskede bog NATURLIG OVERFLOD (se billedet ovenover), som hver dag i et helt år giver tekster til inspiration og glæde i hverdagen. I disse dage handler det om taknemmelighed.

Køb en notesbog m. linjer (kinabog eller lign - jeg kan godt lide én med smukt mønster eller betræk - de fås feks billigt hos Søstrene Grene:-)

Hver aften før du skal sove skriver du 3 ting, som du har været god til i løbet af dagen, 3 ting som du er taknemmelig for og 3 ting, som du godt vil have hjælp til (feks noget du ved, du skal i morgen, som du har det svært ved, eller ting du godt vil have til at ske).

Giver et eksempel fra mit eget liv (det er jo ikke helt fra hjertet, at jeg skriver det, når det sådan skal offentliggøres, så husk lige det, når du læser.....smiler)

Torsdag den 12. januar 2012

God
- Fået købt materialer til maler-kursus
- Krammet drengene og sagt hvor meget de betyder for mig
- Solgt 2 malerier

Tak
- Fordi jeg har været sammen med min dejlige kæreste
- Fordi far kørte med Jens til fodboldstævne
- Fordi jeg har fået lov til at udstille mine malerier hos GRONTMIJ i september

Hjælp
- Mig til at maler-kurset kommer til at gå super godt
- Mig til at fokusere positivt
- Mig til at motionere mere

Udover dette laver jeg hver aften en taknemmelighedsliste, hvor jeg bare skriver ALT ned i punktform, som jeg er taknemmelig over fra den dag

Taknemmelighedsliste torsdag den 12. januar 2012
- drengene har været rigtig glade
- fik pudset vinduer
- har følt mig fuld af energi
- gik tur med Kirsten
- bagt en god kage
- Anders sagde "Jeg elsker dig, mor"
- Kristian læste historie for mig til aften
- far kom med stor bakke æg
- solen har skinnet
- Jens havde stået rigtig godt som målmand
- jeg købte et par dejlige sko i genbrugsbutikken
- egernet var i haven igen
- vi lavede mad sammen alle sammen, mens vi hørte god musik og sang

............og man kan virkelig blive overrasket over, hvordan den dag egentlig var så god, når der også var nogle dumme ting - men de positive ting DOMINERER heldigvis, og det er dejligt at blive opmærksom på.

4 kommentarer:

  1. Tak for at fortælle om noget så betydningsfuldt.
    Har selv for år tilbage skrevet taknemmeligsdagbog, og det var en fantastik oplevelse.

    SvarSlet
  2. Er bare glad for at dele med andre:-)
    Ja, jeg kommer aldrig til at slippe min taknemmelighedsdagbog -den hjælper mig SÅ meget, og mange af de ting, jeg beder om hjælp til går i opfyldelse:-)

    SvarSlet
  3. Det er en af mine absolutte yndlingsbøger! Åh hvor jeg nød at læse hvad du skrev. Jeg gør som dig og skriver gode oplevelser og tanker ned hver dag.

    SvarSlet
  4. Hvor er jeg glad for at høre det, Madame:-)))))

    SvarSlet