fredag den 16. marts 2012

Hvad blonder kan bruges til




For længe siden blev jeg inspireret på en side (husker ikke hvor det var - var det mon hos Rikke Røjkjær eller på Kunstnerværket......hmmmmm) - hvor der blev vist, hvad blonder OGSÅ kan bruges til.

Jeg er sådan én, der gemmer en del ting og sager, bla. stofrester og også blonder.

Nu har jeg brugt blonderne til nogle malerier, jeg er ved at lave - som baggrundsmønster - og det er altså RIGTIG sjovt at arbejde med, men det sviner meget, men det er lige meget i mit værksted, for der må man godt lege med farver og diverse andre ting, der sviner:-))))))

Jeg har gemt gamle spejlrens-flasker og andre beholdere med forstøver på - der fylder jeg lidt vand i og putter lidt farve ned i vandet (den farve som jeg nu ønsker at arbejde med), ryster godt og så er den klar til brug.

Så lægger jeg blonden ud over lærredet, som jeg nu synes, det skal ligge, og sprøjter med den fortyndede maling ud over blonden. Fjerner blonden og VUPTI har man et skønt mønster.

Der er lang vej til malerierne er færdige, men følg med herinde og se det færdige resultat en anden dag:-)

2 kommentarer:

  1. Hej Gitte,,, Sjovt , jeg bruger også blonder men det er når jeg laver keramik , stof er jeg begyndt at bruge i mine malerier...
    jonna /jip


    www.jonnaipsen.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Kære Jonna - velkommen til:-) Dejligt med nye ansigter. Vil kigge ind på din blog også:-)
    Sjovt at du også bruger blonder - det er med at bruge fantasien, når man skaber:-) Glæder mig til at se dit keramik og dine malerier.
    Kærligst Gitte

    SvarSlet