tirsdag den 10. april 2012

Kunsten at være kreativ



I dag vil jeg skrive et lille uddrag fra bogen Kunsten at være kreativ af Julia Cameron, som jeg er i gang med. Jeg har faktisk læst den én gang før for et års tid siden, men jeg har det med at læse bøger flere gange, for man finder altid noget nyt, man kan bruge til noget, når man går på opdagelse igen.

...."En af mine foretrukne måder at tale med venner på er at gå en tur sammen med dem. Jeg elsker at have føling med den store verden og med hinanden. Jeg elsker at få mine tanker afbrudt af ravnen, der kommer sejlende og lander på en stenmur. Jeg elsker den langsomme hvirvlen af efterårsblade, snefnug, æbleblomster - hver på deres årstid. Det gør mit liv mere menneskeligt at gå og tale sammen, tegner det op i et ældgammelt og beroligende målestoksforhold. Vi lever, ligesom vi bevæger os, et skridt ad gangen, og der er noget ved at vandre af sted i ro og mag, der minder mig om, hvordan jeg må leve, hvis jeg skal nyde dette liv, jeg har fået i gave....."

...."Det er på disse gåture, at mine bedste idéer kommer til mig. Det er, mens jeg går, at den vanskelige klarhed kommer. Det er, mens jeg går, at jeg oplever en fornemmelse af velbefindende og forbundethed, og det er, mens jeg går, at jeg lever med størst andægtighed."

Synes hun beskriver det præcis på den måde, jeg har det - når jeg vandrer i naturen, alene eller med min veninde, kæreste, far e.l., så kommer idéerne væltende ned fra himlen, og jeg får en lykkefølelse, som er utrolig dejlig. Føler det som om, jeg kan flyve.

Naturen er en gave og den er lige udenfor hoveddøren:-)

1 kommentar:

  1. Hvor er det smukt og rigtigt! Jeg holder meget af at gå tur med mine venner - walk and talk er et fint koncept! Julia Camerons bog har jeg også læst flere gange med stor fornøjelse :-)

    SvarSlet