søndag den 20. maj 2012

At være ét med naturen....

På hjemmesiden http://slowliving.dk/ hos Fru Langsom fandt jeg et indlæg, som lige netop passer til det, som mit hjerte er fyldt med lige nu og her i dette øjeblik......

Jeg har nemlig tilbragt weekenden med min dejlige kæreste på en naturplads ved havet med en lille hyggelig shelter, bålsted og en grill. Det var, hvad der var.......og så bænke lavet på naturlig vis af planker og bjælker - og et lille lokum:-) Det har været den mest fantastiske weekend, jeg længe har haft. At vågne tidligt om morgenen lidt kølig i ansigtet men med varme i kroppen, kunne høre havets vidunderlige lyd med bølgernes brusen, morgenfriske fugle, der fløjtede så muntert og smukt.

Og det bare at kunne være dér midt i naturen, uden særlig mange ejendele og materielle goder, bare være den jeg er, med uglet morgenhår og duften af menneske, se hvor lykkelig min kæreste så ud, når han sad der og snittede i et stykke træ, sidde tæt op af hinanden til langt ud på natten i flammernes skær og tale om livet:-)

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en spændende oplevelse, elsker selv naturen.Vi ses på torsdag på kursus.Kh Doreen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør vi, Doreen:-) Tak fordi du kiggede forbi:-)

      Slet
  2. Åh, hvor lyder det skønt at bruge weekenden på en naturplads ved havet med shelter, bålsted og grill! Det er en drøm, jeg har haft i flere år, men endnu ikke fået gjort til virkelighed.
    Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du gøre til virkelighed, Madame:-) Simpelthen bare skønt.

      Slet
  3. Åha, Gitte, hvor lyder det bare vidunderligt!!! Og jeg kan kun dele din begejstring. :-) Jeg tror virkelig vi er gået helt skævt i byen, når vi tror vi har brug for så mange ting. Altså... jeg gør det jo også selv :O) men drømmer om at jeg kunne... hmmmm... finde ud af at gøre noget "andet".

    Måske kender du Andrea Hejlskov,,, hun og hendes familie er flyttet op i en svensk skov. De har vist boet der et års tid nu.
    Deres første blog finder du her:
    http://andthegreatescape.blogspot.com/
    Og den de skriver på nu er her:
    http://andthepioneerlife.wordpress.com/

    Knus og god mandag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lotte - hvis bare man tænker lidt over det og begrænser sine anskaffelser, så tror jeg, at vi er på rette vej:-) Smiler.... Man lærer jo sig selv bedre og bedre at kende, jo mere moden man bliver:-) Altid dejligt at der stadig venter én nogle skønne oplevelser og nye måder at tænke på, selvom man ikke er helt ung længere:-))))))))
      Vil helt sikkert kigge ind på den side, du nævner - når jeg ikke har 3 nysgerrige drenge stående her ved computeren....hihi....det er sådan, at vi herhjemme kun har 1 computer - og det er igen, fordi moderen har valgt at leve mere enkelt, deles om tingene, for man kan hurtigt gå hen og blive lidt utaknemmelig og tage ting for givet i denne verden:-)

      Slet