søndag den 17. juni 2012

Hesnæs






I går kørte kæresten og jeg ud i det blå - eller det var måske lidt gråt i vejret, men dejlig lunt, og Danmark har jo mange skønne steder og dejlig natur, hvis man bare klæder sig på efter vejr-forholdene:-)

På Falster ligger faktisk en lille perle af en by, der hedder Hesnæs. I Hesnæs er mange af husene beklædt med strå på væggenes yderside, og det gør byen helt unik - det er i hvert fald ikke noget, jeg har set andre steder. Der er også en lille hyggelig havn - mest med fiskerbåde, men der ligger også lystbåde. Og så er der en skøn strand og en flot skov, der går helt ned mod stranden.

Der ligger også et dejligt traktørsted et stykke inde i skoven - Pomlenakke Traktørsted - her kan man spise medbragt mad eller bestille en dejlig buffet med alt godt fra det danske køkken. Lyster man bare at købe en isvaffel, kan dette BESTEMT anbefales - de sparer ikke på isen, så du skal nok blive mæt:-)))))

4 kommentarer:

  1. Hvor lyder det hyggeligt - tak for anbefalingen! Det sted skal helt sikkert besøges :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er MEGET skønt dér, Madame:-)

      Slet
  2. Godt du lige prikker til mig , for det er ikke for tit jeg gør sådan noget med min mand , alt går op i arb og børn , så nu fik jeg helt lyst til udflugt tak for tippet Gitte lyder vlidt skønt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså jeg elsker jo sådan at tage på udflugt. Det behøver ikke altid at koste så meget - og min kæreste er også til sådan noget. Kan godt huske, da børnenes far og jeg boede sammen, der gik det hele op i børn og job - nu er vi skilt, og så har man jo lidt kæreste-tid, men må så undvære nogle andre ting, som familier har sammen. Sådan er livet jo:-)I øvrigt var min eksmand ikke rigtig til den slags med at tage ud i naturen og bare være og opleve den slags.
      Men jeg håber da, at din mand og dig har lyst til at tage på udflugt:-)))))))

      Slet