fredag den 27. juli 2012

Frederiks Villa





Sidste sommer tog min veninde mig med til et PRAGTFULDT & IDYLLISK sted i Faxe Ladeplads. FREDERIKS VILLA hedder det. Siden har det sted betydet meget for mig, og i går drog min veninde og jeg afsted igen - det er ligesom blevet en sommertradition for os.

FREDERIKS VILLA er en kombination af café og butik. Der er en super idyllisk have med romantiske borde, stole og bænke, og der er skønne blomster og god stemning over det hele.
Man kan også vælge at sidde indenfor i en lille hyggelig mormor-havestue (det gjorde vi i går) med kurvestole og små hyggelige borde og tavler der fortæller, hvad der serveres.

Indenfor er der også butik i 2 etager, der bugner af kvalitetsvarer - lækre teer, sæber, naturprodukter, servietter, lys, blomster, kopper, puder, tøj......og meget meget mere. Atter træder hyggen og idyllen op i måden det hele er stillet op på.

Vi fik serveret en skøn tunsandwich med det lækreste brød, anrettet meget smukt og lækkert. Hertil fik jeg chai-te og min veninde fik en anden slags te, som vi blev så vilde med, at vi måtte købe den med hjem. Der var noget mint og lakridsrod i, tørrede æblestykker......og vi har fundet ud af, at den også egner sig rigtig godt som is-te:-)
Næste gang skal jeg bestille Dagens Grønne Tallerken med forskellige salater, lakseruller, brød mm. Det fik nogle andre gæster, og det så SUPER lækkert ud.

Vil du læse mere om FREDERIKS VILLA kan du kigge på deres hjemmeside http://www.frederiksvilla.dk/ - her kan du også se deres åbningstider, sortiment og se om deres anden butik/café på Feddet.


4 kommentarer:

  1. uuuhhhh det ser så skønt ud , den skal da helt klart besøges en dag , håber du har haft en dejlig sommer , det ser det ud til når jeg ruller på din blog ;)
    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er virkelig også dejligt, Mette. Og jo tak indtil nu har jeg haft en dejlig sommer. Håber jeg også at du har haft:-)

      Slet
  2. Nemlig, fint sted,kommer til at tænke på jeg har en invitation liggende derned til ,
    Fik den af datteren til mors dag , godt at ha noget til gode ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da super dejligt, Jonna:-) Ja, godt at have noget til gode.

      Slet