fredag den 31. august 2012

En hjælpsom far, frokost, Vallø Slot.....




Sender en masse kærlige tanker til min søde, elskede far, som altid er der for mig, når jeg skal ud at udstille, stå på marked eller lign. Han hjælper også meget til i hverdagen med mine drenge, når de skal ud til diverse fodboldskampe eller træning. Jeg er meget taknemmelig for hans hjælpe. Vi havde nogle hyggelige timer i Køge Golfklub, hvor det ikke bare var lige til at sætte kroge og snore i malerierne og få dem til at hænge lige, men resultatet blev flot:-)
Og så havde han smurt madpakke til os, som vi satte os og nød med udsigt til en smuk sø ved Vallø Slot. Jeg er kommet en del ved Vallø Slot som barn, og det kan virkelig anbefales at besøge dette sted.

Det er også min far, der har haft stor indflydelse på min store kærlighed til naturen. Det er ham, der har taget mig med rundt til forskellige dejlige steder, da jeg var barn, og vi gik lange ture i skoven, cyklede ud i det fri og på cykelture, sejlede på havet......selvfølgelig har min mor også været del i det, men hun kan ikke nyde naturen på samme måde som os, for hun har aldrig lært det, og har ikke åbnet sit sind for at lære at elske og se det smukke, som kan opleves dér.

Han har også sine sære sider, min far. Men det har vi jo alle, og når jeg tænker på, hvordan han er blevet opdraget, så kan jeg godt forstå det. Vi bærer alle vores opdragelse videre i livet - med i rygsækken - og min far har da også forbedret sig på nogle områder, for han brød sig egentlig ikke om den hårde måde, hans egen far var på, og det så han i sig selv. Det er dejligt, at vi nu kan snakke mere åbent om, hvad opdragelse gør ved én, og at vi er bevidst om, at man selv kan vælge at tage ansvaret og ændre sig til at være, som man nu ønsker at være. Hvis man vil!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar