torsdag den 16. august 2012

Få ord, mange tanker, kærlighed, savn....









Det er snart weekend igen......jeg har ikke haft så mange ord at skrive - der foregår meget i mit indre, men ordene ved ikke, hvordan de skal komme ud i form af bogstaver. Men pyt....det behøver de jo heller ikke.

Hverdagen er i gang - børnene er godt i gang med skolen igen. Det føles godt, og de er glade. Jeg nyder dem alt, hvad jeg kan - hver dag på sin måde - føler at det går så stærkt med deres opvækst - drenge der lige har været små, buttede og uvidende, er pludselig blevet lange, selvhjulpne og gør sig tanker om livet på en dybere måde - jeg nyder at kunne snakke med dem om forskellige emner, om mine egne erfaringer og tanker om livet. Det er en stor gave:-)

Nye mennesker kommer ind i mit liv - mennesker som deler samme interesser og tanker om livet som jeg - det føles så dejligt og varmt i mit hjerte at blive forstået og modtaget med andres åbne sind, og samtidig kunne give andre mennesker noget ved bare at være mig, som den jeg nu er.
Det kan vel kaldes kærlighed, mit hjerte er fyldt med - men der er også savn i mit hjerte. Men det er der vel i alles hjerter.

Naturen har altid betydet meget for mig, og jeg mærker, at den får større og større betydning for mig. Det er i naturen, jeg finder ro, svar på nogle ting, inspiration og kreative idéer - det er naturen, jeg kan dele mine tårer og min glæde med, og den vil altid være der for mig.

Har egentlig rigtig travlt med ting, der skal nåes, projekter.....jeg har faktisk hele 3 udstillinger i september måned, og burde være i panik over, om jeg overhovedet har nok malerier, men min intuition siger mig, at alt nok skal gå på skønneste måde til tiden.

Og nu står weekenden for døren igen, og der er selvfølgelig nogle ting på programmet, som er fastsat, når man har børn med fritidsinteresser, men den resterende tid byder jeg velkommen med åbent sind - spændende hvad den byder på af dejlige oplevelser:-)

Må alle jer læsere også få en dejlig weekend med dejlige oplevelser:-)




12 kommentarer:

  1. Det er en stor glæde at få lov at møde nye mennesker, som deler ens "rejse", interesser og tanker om livet. At få lov til at samtale om det, der virkelig betyder noget. Og de mennesker dukker ligesom op, når man mest af alt har brug for det. Måske fordi man ønsker sig det sådan? :)

    Jeg ønsker dig en god weekend. Du har gang i en masse spændende og gode ting og det bliver spændende at se, hvor det hele vil føre dig hen.

    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Megan.....ja, tror der er en mening med de mennesker, vi støder ind i på vores livs rejse. For i takt med at vi udvikler os som menneske, sjæl, så er det jo en nødvendighed, at vi støder ind i nogle, som vi kan "sparre" os med, nogle som vi er på bølgelængde med eller som kan lære os noget nyt. Men det kan også være meget sorgfuldt, fordi det er også ensbetydende med, at andre mennesker forsvinder ud af vores liv......nogle dukker måske op igen senere. Det kan vi ikke vide. Men det er jo også lige nu og her, vi skal beskæftige os med:-)
      Tak fordi jeg "stødte ind i" dig:-))))))

      Slet
  2. Kære Gitte

    Jeg siger også tak fordi jeg har lært dig at kende. Mindfulness uddannelsen og alle jer kære på holdet har betydet mere for mig end jeg kan udtrykke med ord. Jeg har været så taknemmelig for at møde den kærlige enegi. Så ja, jeg ved at vi møder mennesker på vores vej som viser os nye muligheder og hjælper os alle til at blive mere os selv. Savnet i dit hjerte du taler om kender jeg:-) Måske det for mig er ved at finde en ny plads eller ikke at sætte ord på - altså en accept af livets gang og at alt skifter fra øjeblik til øjeblik. At kirsebær træet blomstrer så smukt og et øjeblik efter står det uden blomst - men er jo smukt alligevel. Håber ikke det lyder for snørklet. Knus til dig. Janie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde Janie - jeg er også meget taknemmelig for, at jeg har lært dig - og de andre - at kende på mindfulness-kurset. Jeg følte mig virkelig hjemme, når vi var samlet hver torsdag i foråret. Savnet i hjertet kan være mange ting - det kan være smukke ting fra barndommen, som man husker og savner, det kan være mennesker, der har været i ens liv men ikke er der mere - det kan være duften af nyfødt baby, når man ser sine børn gro og gro......og savn KAN være en smuk ting, selvom hjertet snører sig helt sammen nogle gange, når man virkelig savner.
      Og nej Janie, synes bestemt ikke, det lyder snørklet, det du her skriver. Smukke ord fra en smuk sjæl:-)

      Slet
  3. dejligt du er sammen med mennesker du holder af og svinger med deler interesser med det er livgivende, jeg vil ønske dig en dejlig week-end og pøj pøj med dine udstillinger, kh, Jonna

    ps. jeg har slettet min blog jonna ipsen, kan se du har den på din blogrul , nu har har jeg kun min gamle blog www. migogipsen.blogspot.com det blev for meget med to blogge samt en hjemmeside,www.jonnaipsen.dk samt er webmaster på vores KuBA kunsthjemmeside at opdatere ... Jeg skal jo også nå at male og lave lidt keramik .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Jonna:-)
      Det eneste jeg har bemærket på den blog, jeg går ind på hos dig er, at jeg ikke kan lægge kommentarer....er det mon rigtigt? Jeg må lige se på det og få slettet den blog, som du ikke bruger mere.
      Ja man kan hurtigt påtage sig for meget, og man skal hele tiden huske på, at det er noget man skal gøre, fordi det føles rigtigt og nemt for én:-)
      Skøn weekend til dig.

      Slet
  4. megan siger de kloge ord, som jeg kan tilslutte mig,så jeg nøjes med at ønske dig god weekend :.)

    SvarSlet
  5. Kære Gitte
    jeg syntes bestemt du er dygtig til at sætte ord på ,
    Jeg tror du kan bruge dit savn i dine malerier , smiler lidt inden i , for det er så rat når der er nogle der kan sætte ord på hvordan man har det........tak Gitte;)
    Håber alt vel kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord, kære Mette:-) Glad for at du synes om det, jeg skriver:-)

      Slet
  6. Du skriver så smukt om dine tanker! Jeg har det præcis som dig - det er også i naturen, jeg finder ro og inspiration. Ønsker dig en skøn weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Madame:-) Naturen er et fantastisk sted at opholde sig:-)

      Slet