onsdag den 12. september 2012

Årstider



Nu mærkes det efterhånden, at efteråret er ved at tage ordentligt fat......det var i hvert fald køligt denne morgen, da børnene skulle afsted til skole.  Selvom det kan være lidt vemodigt at se i øjnene, at sommeren allerede er ovre, så må jeg sige, at det jeg holder rigtig meget af ved at bo i Danmark, det er de 4 forskellige årstider - de er så skønne på hver deres måde. Jeg synes, efterårets farver er så smukke - det er sommerens farver bestemt også, for der er mange af dem, og jeg holder jo meget af farver. Men efterårets farver er så varme og gyldne, så rolige......og i takt med at det bliver hurtigere mørkt om aftenen, kan man drage en parallel til os mennesker, at vi også bliver roligere - sætter tempoet lidt ned, stearinlysene bliver hyggeligt tændt, den varme te bliver skænket, og det er tid til lidt stille nærvær i aftentimerne. Jeg kan rigtig godt lide alle årstiderne, men efterår er nu noget særligt......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar