lørdag den 3. november 2012

Poesi & nostalgi



Jeg har en stor æske, hvor jeg har gemt lidt forskellige sager fra mit liv - blandt andet disse poesi, og venne-bøger.....og lidt dagbøger:-) Det er sjovt at kigge i dem ind imellem - gad vide om pigerne har sådanne bøger i dag - har spurgt min ældste søn på 12 år, om de skriver sådan nogle bøger, men det mener han ikke, at de gør. Kan huske, at vi havde meget sjov med at skrive i hinandens venne/veninde-bøger. Og små vers var hyggelige at skrive - jeg havde også rigtig mange penneveninder rundt omkring i Danmark og i resten af verden, og der blev flittigt brugt af alle de små vers, man kunne.
Her viser jeg en side i min venindebog, hvor jeg selv har skrevet (det blev vist jævnligt lavet om....smiler), og så et digt fra min dejlige klasselærer i folkeskolen(1.-7.klasse) -  Johanne:-)

Min mellemste søn på 10 år fandt en dag en af mine dagbøger i skabet og grinede lidt af den - tror jeg havde skrevet min autograf 50 gange, og de drenge jeg var småforelsket i........og så var der et par rim/vers.......

If all the boys lived over the sea, ohhhh what a good swimmer I could be

My brother is over the ocean
My sister is over the sea
My father is over my mother
and that's the beginning of me

Har du også haft poesibøger og venindebøger som barn?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar