onsdag den 7. november 2012

Tager imod livet




Jeg har arbejdet på et stort maleri - 120x90 - som jeg kalder "Tager imod livet" - det er både set ud fra mit eget liv - hvor meget det har betydet for mig at tage imod livet med udstrakte arme - men det er også noget, som jeg synes er vigtigt at minde andre mennesker om hver dag.

Maleriet er bygget op med spartel og mørk maling, hvorpå der er malet med lysere farve ovenpå, så man stadig skimter den mørke maling i baggrunden. Det giver virkelig en flot struktur - også når du ser maleriet fra siden, og det gør man jo, når man bevæger sig rundt i et rum:-) Blomsterne er så yderligere lavet med spartel, og jeg har brugt lidt dekopagepapir (tekst + mønster), håndlavet papir og bladguld.

Jeg synes, maleriet ser smukt ud i et helt enkelt og hvidt soveværelse - men også i en stue eller andre rum kan det se flot ud.

2 kommentarer: