lørdag den 20. april 2013

Meditation i naturen






For mig er det sand næring for min sjæl at begive mig ud et sted i naturen, helt alene. Følge min indre stemme og tage derhen, som jeg lige har lyst til.
I dag lå jeg og læste lidt, mens jeg hyggede mig med min morgenkaffe. Udenfor kunne jeg se den flotte blå himmel, høre fuglene der fløjtede så fornøjeligt. Det var som om de sagde "kom nu ud og nyd det dejlige vejr". Og så hoppede mit hjerte en ekstra gang, og jeg vidste præcis, hvor jeg havde lyst til at køre hen.
Med en rygsæk med mad, te, kamera, notesblok og kikkert kørte jeg afsted til havet.
I dag havde jeg lyst til at vandre derud af i rask tempo, indtil jeg fandt et sted, der talte til mig.
Jeg kommer igennem mange forskellige følelsestilstande sådan en dag, og jeg accepterer, at det er sådan.
Jeg så en ældre dame med to små drenge, der med begejstring kastede sten i vandet. En tåre løb ned af min kind - både fordi det jeg så, var så smukt og dejligt, men det vakte også minder om dengang mine egne 3 drenge var lige så små, og de i timevis kunne kaste sten i vandet, med lige stor begejstring hver gang.
Lagde mig et sted. Nød bølgernes skvulpen, solen varme mit ansigt og min krop, fuglenes kvidren. Rejste mig og gik stille rundt i sandet på bare fødder. Nogle steder var der dejlig varmt - andre steder køligt. Vendte tilbage til det varme sand, samlede muslinger, legede lidt i sandet og fordybede mig fuldstændigt i legen.
Nød at være her og nu og slippe alt andet ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar