fredag den 17. maj 2013

Spis dit ukrudt



Deler i dag Doreen's idé til, hvad man kan bruge mælkebøtter til - og dem har jeg i hvert fald mange af i min have, selvom vi har et marsvin, der næsten dagligt står på græs, så kan den altså ikke nå at følge med :-)))))) Jeg kender Doreen fra Mindfulness-akademiet i Næstved, hvor vi i foråret 2012 tog mindfulness-instruktør-uddannelsen sammen:-) Kig med på www.udenfilter.dk hvor Doreen skriver, eller på hendes egen blog/hjemmeside, som der er link til nederst i oplægget her.    


 
Sådan Laver Du Saft Af Mælkebøtter.

Det er da rart endelig, at kunne bruge dem til noget andet end, at tænke på dem, som ukrudt.
Noget af det hotteste er at spise sit ukrudt.
Lige nu er det tid for mælkebøtter, hvilket du nok har bemærket, jeg har i hvert fald da jeg har en hel gul mark af dem.
Saften bliver let gul og er en blanding af lidt bitter og sød på samme tid.

Af opskriften får du cirka 4-5 små flasker saft.

Opskrift:

100-150 mælkebøtte hoveder (uden stængel)
1-1,5 liter vand
Mælkebøttehovederne koges nu op og står og simre i 10 min og trækker i 5 min.
Så tages mælkebøtterne op og du smager saften til med sukker og citronsaft. Jeg brugte saften af en hel citron og cirka 200g sukker. Men det smag og behag.
På en varm sommerdag kan du putte isterninger, og citronskiver i.
Du fortynder efter behov med vand eller dansk vand.


 Doreen Møller-HolmquistDoreen Møller Holmquist
Forstander, Naturvejleder, Pædagog, Spædbørnsmassage instruktør og Mindfulness Instruktør.
Hjemmeside: www.mind4nature.dk

2 kommentarer:

  1. Det er en super god ide! Og ja, masser af ukrudt at spise :)

    Og så har jeg netop mødt Doreen på et kursus her i byen. Verden er lille!

    God pinse til dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er da helt fantastisk, som verden er lille, Lene :-)))))) Spændende. Knus og god pinse

      Slet