mandag den 17. juni 2013

Portræt af en kunstner







Jeg har længe haft lyst til at dele mit kendskab til andre kreative mennesker - for jeg synes, det er så spændende at høre deres historie, se deres kreationer og følge dem - det inspirerer mig meget, selvom vi laver mange forskellige ting. Jeg skulle egentlig have været skribent på Myartspace, men valgte ikke at gå videre med det, da der var så meget andet i mit liv på det tidspunkt. Men nu vælger jeg i stedet for at skrive lidt om andre kunstnere og kreative mennesker her på min blog og på min facebookside  www.facebook.com/kunsntergittebarlev .

I dag synes jeg I skal se, hvad min dejlige kæreste, Anders Poulsen, laver af kunst og høre hans historie om, hvordan han kom i gang med at skabe.

"I hele mit liv har jeg aldrig været særlig kreativ, men da jeg gik i lærer som tatovør for 5 år siden, der blev jeg introduceret for den kreative verden, jeg sad i en shop med bla. graffiti kunstner og en dag var der en af dem der havde taget et lærred med og sad og malede på det med tudser, hmm det ser hygsomt ud tænkte jeg, og så gik jeg i gang med det, fandt hurtigt ud af at det var afslappende og sjovt, man blev udfordret...
Men der hvor det hele fik et kickstart var da jeg røg ud af et meget turbulent forhold, og jeg var sat på gaden , der var mit raseri så stort så jeg var klar til at tage 12 år i fængsel for mord, men jeg fandt hurtigt ud af at det var sgu nok ikke lige vejen frem, og tog et lærred, og følte den vrede og  fik sat den i billeder i stedet for, og der kunne jeg mærke at der kom noget af det ud, jeg gav den max gas med at føle og male, føle og male, og blev  bidt af det så nu er det min passion og store drøm at kumme leve af det med tiden, men jeg føler stadig indeni hvad der skal på lærredet, og bruger nettet til inspiration og så er det bare i gang, men jeg bruger det også stadig som terapi og ren afslapning..."
Gå ind og se mere på Anders' hjemmeside www.unik.skysite.dk - Anders laver både malerier til børn og voksne, cykelhjelme med graffiti, T-shirts og meget andet. Fantasien fejler ikke noget :-)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar