tirsdag den 20. august 2013

Kreativ idé til børneværelset :-)




Her er en idé til, hvordan du selv kan kreere et lille maleri/billede til børneværelset på en nem og lidt anderledes måde.

Jeg har brugt:

Et stk lærred str. 18x24
Gråblå og hvid maling
Sort og hvidt karton
Rulleøjne (fås bla. i Søstrene Grene
Små træklemmer
Jutegarn til haler
Hvid og sort tusch (posca)
Limpistol og hobbylim

Først maler du lærredet i den ønskede farve. Jeg har valgt en gråblå maling som grundfarve, og for at skabe en smule struktur, har jeg kørt lidt hvid maling hist og her, mens den grå maling stadig var lidt våd.
Mens det tørrer klipper du de forskellige dele i karton - og limer de forskellige dele på køerne, så de næsten er færdige. Jeg bruger limpistol bag på klemmerne, så køerne sidder rigtig godt fast på lærredet. Når du bruger limpistol skal det gå lidt stærkt med at sætte tingene på, for det tørrer rigtig hurtigt.
Sæt køerne på lærredet, når du har puttet lim bag på klemmerne. Sæt dem lidt forskudt af hinanden, så de fylder lærredet godt ud.
Jeg har også brugt limpistol til at sætte halerne på.
Som hø har jeg brugt kunstigt "hø", som jeg har gemt fra en gavekurv - husker ikke, hvad man kalder det. 

Så har du et fint lille billede til børneværelset :-)
God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar