mandag den 9. september 2013

Intuitivt maleri

 
Jeg er i gang med et maleri, som jeg skaber på en mere intuitiv måde - det sker når jeg sætter mig for at arbejde med farver og vand uden at have en plan for, hvad der skal komme ud af det. Så lader jeg farverne løbe ind i hinanden, lader det tørre, går og betragter det et stykke tid, og så ser jeg pludselig nogle ting i det, som jeg arbejder videre med.
På dette maleri så jeg en lysning, som jeg fik lyst til at lave en port udenom, og en kvinde der har givet slip på det tunge, det mørke, byrderne.......som står og ser så fri ud med det lette sjal, hun har på - hun har set og mærket lyset i sig selv og hun har set, at der altid er lys forude, uanset hvad livet byder på. Så maleriet skal have titlen "Ser Lyset", når det er færdigt.
Må du også finde og mærke lyset i dig selv

3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare smukt dit billede. Er det farver fra schjerning du bruger? Jeg er selv lige begyndt at bruge dem. De er miljø venlige så vidt jeg har forstået, og det er jo bare super godt.
    Mvh Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne, tak skal du ha' :-) Nej det er ikke farver fra Schjerning, jeg bruger - men lyder super, at de er miljøvenlige.........det må jeg tage med i overvejelserne, næste gang der skal købes farver :-) tak fordi du deler.
      Kærligst Gitte

      Slet
  2. Det var bare fordi, jeg syntes at de 3 tuber der er sammen med dit billede lignede de tuber jeg har med schjerning maling. De er ok at male med. Dem kan du roligt prøve. Jeg prøver mig lidt frem med de forskellige akrylmalinger.
    Ha en dejlig eftermiddag og aften.
    Anne.

    SvarSlet