torsdag den 12. september 2013

Sensommer, haveglæder & fordybelse








Min have er ikke en af de her prydhaver - den er stor, og der er meget græs, og jeg elsker at slå græs - det er ren meditation for mig - ligesom jeg nyder at gå i stilhed eller sammen med børnene og sysle lidt i haven - hive ukrudt op kan rent faktisk godt gøres til en meditativ oplevelse. Jeg gør det uden ambitioner til mig selv, uden at have mål for hvad jeg skal nå, men bare det at gå og rode lidt i jorden og hive noget ukrudt op hist og her, er så dejligt. Så får jeg måske lige lyst til at klippe nogle fine blomster og sætte i små vaser, som vi kan gå og nyde rundt omkring i huset. Vi har ikke mange blomster, men vi har buske med blomster, som vi kan gå og klippe lidt af, og så har vi stokroser og morgenfruer. Forleden dag hjalp min yngste søn mig med at samle frø fra afblomstrede stokroser og morgenfruer, som vi kan bruge til næste år og som vi kan sælge i små fine hjemmegjorte blomsterbreve til foråret. Jeg er meget taknemmelig for vores dejlige have, og jeg nyder at blive mindet om, at jeg kan forskønne dagene ved at invitere de smukke kulørte blomster indenfor i huset i små glas og flasker, som jeg har gemt eller købt billigt på loppemarked. Små ting - store glæder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar