onsdag den 2. oktober 2013

Efterårs-zendoodle-idé







Jeg har leget lidt med kvæder, maling, poscatusser og zendoodle :-) Blev inspireret til det fra en blog, jeg følger lidt med på - her var det dog græskar, der blev brugt, men det havde jeg ikke lige, da jeg fik lyst til at lege..........men så kom jeg i tanke om vores kvædetræ, og gik ud og samlede lidt nedfaldne kvæder. Jeg synes kvæder er rigtig dekorative.
Jeg malede dem sorte, og da de var tørre, tegnede jeg forskellige mønstre på (zendoodle) med hvide poscatusser (jeg har brugt 2 forsk størrelser posca).
Måske var det en idé for dig?
For mig er det at male ren meditation, og mønstertegning / zendoodle er absolut også en god form for meditation for mig - jeg fordyber mig fuldstændigt i det, og alle andre tanker forsvinder for en stund. Mønstrene har jeg ikke en idé om, hvordan skal se ud - de former sig undervejs.
Prøv det - kan virkelig anbefales :-)

5 kommentarer:

  1. Tak Lotte :-) Ja synes de blev ret dekorative........

    SvarSlet
  2. De er bare så flotte. Det hjalp mig, at du skriver at du ikke har nogen ide om mønstre, at det kommer undervejs. Jeg er lige begyndt at mønstertegne, men gør det ikke så meget fordi jeg ikke ved hvad jeg skal tegne. Nu vil jeg prøve bare at gå i gang og se hvad der sker. Tak Gitte.
    Hilsen Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne - er glad for at du nu vil kaste dig ud i det :-) Håber du synes, det er skønt og befriende, når du først er kommet i gang :-) Slip ambitionerne, slip tankerne.....der er ikke noget, der er mere rigtigt end noget andet......... DU KAN GØRE DET :-)
      Kram Gitte

      Slet
  3. Tak søde Gitte.

    SvarSlet