onsdag den 27. november 2013

Kreativ Jul og gårdbutik i Præstø









 
Vi har haft travlt de sidste par uger - specielt om aftenen har nogle af os siddet og hygget med at kreere julepynt til vores gårdbutik, som både fungerer som loppemarked og galleri. Nu er den også pyntet fint med håndlavet julepynt, som kan købes - ligesom alle de andre ting i butikken kan. Har du lyst til at kigge forbi vores butik her i Præstø, kan du ringe på tlf. 61662313 først. Vi holder åbent for dig :-) Der er rigtig mange gode ting - både til børn og voksne. Når vi taler børn, så har vi de fineste kalendergaver til billige penge, så hvis du ikke har nået at købe de sidste kalendergaver, så kig forbi :-)
 
Jeg elsker julen. Alt den hygge, der er forbundet med julen, elsker jeg. Og den mørke tid gør jo julen til noget ganske særligt, når alle julelysene kan ses rundt omkring. Og levende lys i vinduerne.
Duften af gran. At sidde i sin egen hyggelige verden og skabe hjemmelavet julepynt med en kop varmt "et eller andet". Selve jule-måneden betyder mere for mig end juleaften. Selvom juleaften også er dejlig med dens traditioner, så er december måned bare noget ganske særligt for mig.
 
Min mellemste søn på 11 år er nok den, der er mest jule-hygge-agtig af mine 3 børn. Han STOR-ELSKER julen, og det er mest ham, der kreerer julepynt sammen med mig. Men det er også helt okay - de andre nyder at mærke, at vi sidder og nørkler, mens de laver noget andet. Og det er da lidt dejligt, når nogle af familiemedlemmerne er gode til at skabe hygge i hjemmet :-)
 
For noget tid siden viste jeg, hvordan jeg havde brugt kvæder som små kreative kunstværker. Jeg havde malet dem sorte og tegnet mønstre / zendoodle på med hvid poscatusch. Nu har jeg så malet nogle kvæder røde, og tryllet dem om til nisser. De står fint foran vores butik sammen med noget gran fra haven. En nem måde at skabe sin egen julehygge på udendørs.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar