tirsdag den 12. november 2013

Lev fuldt ud i dag :-)





Som jeg skrev inde på min facebook-side i går "Føler mig så flyvende og glad denne mandag Udenfor skinner solen så dejligt, og dens stråler varmer mig så skønt gennem vinduet - sidder og tænker tilbage på en berigende weekend, hvor der ikke rigtigt har været nogle planer, og vi bare har kunne være, nyde nuet og hinanden, gøre det der faldt os ind - det er så dejligt at mærke den kærlige energi her.............
Ønsker alle en smuk uge"...............


Det er så dejligt, når man sætter tempoet ned, og ikke har nogle ambitioner til, hvad der skal nås og til hinanden. At der er tid til at være, til at se på hinandens forskellige sider - det er jo her, man sådan rigtigt lærer hinanden at kende. Og vi udvikler os hele tiden som mennesker - både børn og voksne - så der vil altid lige være noget nyt at lære om hinanden. Jeg kan sidde og blive helt afslappet og salig, når børnene sætter noget af deres dansemusik på og går amok på gulvet - se deres ansigtsudtryk, se hvordan de bevæger deres krop, se hvor selvsikre de ser ud, mens de fordyber sig i noget, som de elsker. Og jeg skal ikke nå noget. Jeg kan jo bare sidde dér og nyde dette øjeblik på lovlig vis, for hvem er det, der bestemmer over min tid? Og netop det øjeblik kommer aldrig igen.
Der har været tidspunkter, hvor jeg har haft brug for at være i stilhed, og netop det kan også lade sig gøre, selvom mine børn er her. Hvis jeg sætter ord på stille og roligt, fortæller hvad jeg har brug for, så er der forståelse, og jeg kan gå op for mig selv og være i stilhed, jeg kan læse, jeg kan skrive.....

Elsker den lille sætning "Lev fuldt ud i dag"............vi kan godt leve fuldt ud hver dag, uden at skulle nå en masse. Man lever ikke kun fuldt ud ved at tage ud og opleve og gøre en masse. Man kan også leve fuldt ud i væren og uden ambitioner og planer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar