torsdag den 9. januar 2014

Hjemmelavede smykker og tøj fra genbrugsbutikker.........







Vil lige give et tip til, hvor du kan spare penge i hverdagen - og det er jo meget relevant for mange - også når man er selvstændig og stadig skal bruge mange penge på praktiske ting, børn mm.

Jeg har i en del år lavet mange af mine smykker selv - viser jer her dem, jeg har på i dag - halskæden er faktisk en gammel Pilgrim-halskæde, jeg har skilt ad, og så har jeg brugt kæden og nogle af vedhængene sammen med nogle vedhæng, jeg selv har lavet. Synes den er rigtig fin, og så fylder den lidt, men på en enkel måde. Perlerne er ferskvandsperler.

Armbåndet er bare et stykke ruskindssnøre og et stykke læderbånd, som jeg har bundet en knude på, så det passer til mit håndled. Jeg blev lidt træt af smykkelåse, og synes det ser meget råt ud, når man binder en knude i stedet for. Jeg har sat vedhæng på, som jeg har lavet af guldfarvede smykkestave, perler og guld-øskner (hedder de vist) - bare sat dem sammen som et stort vedhæng. Og man kan jo sætte flere på, hvis man har lyst.

Øreringene er creolere med et lille vedhæng med ferskvandsperle og guldperle.

Udover at finde smykkedele på gamle genbrugssmykker, kan man købe smykkedele og perler mange steder. Bla. Creativ Company, Panduro, 1001perle, Smykkebixen..........der er vist mange steder.
Søg og du skal finde :-)

Den hvide skjorte, jeg har på, er én jeg har købt i Røde Kors Butikken i Præstø, hvor min mor også arbejder frivilligt. Der er resten af det tøj og sko/støvler, jeg viser på billederne også købt. Støvlerne var helt nye, og jeg gav næsten ingen penge for dem, og jeg bruger dem dagligt. Ligeledes tror jeg, at den hvide skjorte kostede 20,-kroner, og jeg er rigtig glad for den :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar