onsdag den 29. januar 2014

Vand




Forleden dag havde jeg lidt hyggelige skriverier med én, der følger med på min facebookside - jeg blev udfordret til at male noget, der har med vand at gøre, og det førte til skriverier om, hvad vand er, og hvad ordet "vand" fik os til at tænke på. Vand er jo rigtig mange ting - dejligt at drikke et iskoldt glas vand, en tåre på kinden, i disse kolde tider istapper fra stråtaget, at kaste sig i bølgerne på en sommerdag, en smuk dugdråbe på et blad en tidlig forårsmorgen.........jeg kunne blive ved
Og jeg er ikke landskabsmaler, men derfor kan man godt kaste sig ud i noget nyt med tanker om vand - og processen er bestemt ikke særlig langt - lidt forskellige blålige nuancer blandet med masser af vand, så det kunne løbe ned ad lærredet....... spændt på hvor det ender
Hvad får ordet "vand" dig til at tænke på?
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar