tirsdag den 18. marts 2014

Kunstneriske påskeæg







 
Der er ikke så længe til påske - sidste år lavede jeg nogle kunstneriske påskeæg, som udover at se dekorative ud også kan bruges til at fylde med lidt godter til ungerne. Deler lige opslaget med jer igen, hvis nogle skulle få lyst til at kaste sig ud i et kreativt projekt, som tager lidt tid - hvis du starter nu, kan du sagtens nå at lave nogle fine æg til påske :-)

"Påsken står snart for døren - har den sidste uges tid leget lidt med balloner, tapetklister og avis/papmaché - en idé jeg husker at jeg legede med for ca. 10 år siden, da børnene var helt små - synes idéen er sød og anderledes end de almindelige pap-æg, du kan købe i forretningerne, for derefter at fylde med guf.
Her tager du og puster nogle balloner op i den størrelse, du ønsker - de skal jo helst have den dér ovale form.....smiler...... så laver du et fad tapetklister - jeg har købt en pose pulver hos Panduro, som jeg rørte op med vand - og så klistrer du ellers avisstykker på ballonen - helst et godt tykt lag, så de bliver lidt mere stabile i det, når de er tørret.

Så skal de så tørre. Det tager et par dage. Læg dem evt foran brændeovnen, hvis du har sådan én.
Når de er helt tørre og hårde, tager du en hobby-kniv og skærer "ægget" over på midten, så du får næsten 2 ens halve æg.
Så skal de males og dekoreres. Jeg har malet dem med hvid maling udenpå og indeni til at starte med. Herefter har jeg brugt forskellige farver og mønsterpapir, bobbelplast, posca-tusser og 3D liner. Ligesom når jeg kreerer mine malerier og billeder.
Du kan putte silkepapir i fine farver indeni, fylde dem med forskelligt guf eller sundt snack, alt efter hvad man er til. Penge måske. Eller en legeting.
Jeg har bundet et stykke rustikt snor omkring, og vupti har du et personligt og kunsterisk påskeæg.
God fornøjelse, hvis du afprøver idéen :-)
"


4 kommentarer:

  1. Sikke en god og kreativ ide, elsker når man kan lave tingene selv i stedet for bare at købe noget færdigt.

    // Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er da fine, ik? Ved ikke, om jeg får lavet flere i år - har spurgt min søn, som elsker at lave graffiti, om han så kan dekorere dem lidt sejt. Meeeen.........tror der er for mange andre projekter, der trækker i år :-)

      Slet
    2. Ej det lyder ellers som en vildt fed ide med graffitien :-)

      Slet
    3. Ja, jeg MÅ næsten kaste mig ud i det ;-)

      Slet