onsdag den 9. april 2014

Kreativ påske







Jeg vil lige give et par hyggelige forslag mere til kreativ påske - for nu står påsken virkelig for døren. Herhjemme pynter vi ikke så meget op til påske - ikke ligesom julen - men lidt pynt er nu meget hyggeligt, og det at lave det selv, holder jeg jo meget af.

Har du nogle filt-rester liggende, kan du nemt lave nogle fine påske-æg til ophæng - jeg har klippet en ægge-skabelon i karton - den er 9 cm lang og 6½ cm bred. Så tegner jeg 2 stk æg i samme farve til ét påskeophæng - først dekorerer jeg den side, der skal vende udad med en blomsterknap (andre knapper eller lign kan bruges - blomsterne har jeg købt engang i Creative Company) og broderer lidt mønster på med noget guldtråd. Så syr jeg de 2 stk filt-æg sammen med noget farverig garn, som jeg synes passer til den farve, filtet har. Når jeg næsten har syet ægget sammen, holder jeg en pause, og fylder ægget lidt op med pladevat, før jeg syr det helt sammen. Til sidst hækler jeg en lille hank i samme farve, som jeg har brugt til at sy rundt om ægget. Syr den fast, og vupti har jeg et fint og farverigt påskeæg :-)

Jeg har brugt samme skabelon til mine zendoodle (mønster) æg - finder et hvidt stykke papir (eller måske et i en flot farve?????) og så begynder jeg at tegne mønstre inde i ægget med min sorte tegne-tusch. Zendoodle er en god måde at sidde og hygge sig på - få tankerne lidt væk fra hverdagen - bare slappe af og ikke tænke så meget over, hvad det ender op med. Der er ikke noget, der er rigtigt eller forkert. Bare følg din intuition og tegn mønstre. Her kan du se lidt af min fremgangsmåde, og så går det faktisk helt af sig selv.

Rigtig god fornøjelse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar