søndag den 14. december 2014

Brug dit dankort til kreativ leg :-)







 
 
 
Wiiiii......jeg har haft tid til at være kreativ de sidste par dage - på nettet blev jeg forleden dag inspireret til at bruge et gammelt dankort eller andet plastikkort, man ikke bruger mere, i en kreativ male-proces :-) Jeg blev helt grebet af det, og det er en super god måde at arbejde på - jeg har tit brugt spartel til at male med, men et plastikkort er bevægeligt, og det var bare så meget nemmere at arbejde med.
 
Først satte jeg et par streger af sort maling hist og her på et stykke kraftigt akvarelpapir (akrylpapir og lign. kan også bruges), og det trak jeg ud til alle sider med mit kort, så der ikke var mere vådt tilbage. Så gjorde jeg det samme igen ovenpå, bare med en turkis-blå farve. Så tog jeg vand på en pensel og lavede spiraler hist og her på papiret, hvorefter jeg tog et stykke køkkenrulle med sugeevne og lagde ovenpå, trykkede godt ned med hænderne dér, hvor spiralen var, og så fortsatte jeg med at putte lidt forskellige farve-prikker her og dér, som jeg tog og smurte ud med kortet.
 
 
Midt i processen fandt jeg ud af at arbejde på flere stykker papir, fordi der var overskydende maling på kortet, som jeg så smurte lidt tilfældigt ud på andre papirer :-)
 
Det blev til 4 forskellige farverige kunstværker - eller helt færdige er de ikke - men baggrundsfarver til noget, jeg skal arbejde videre med.
 
Èt af dem valgte jeg at skrive en tekst på, og det er nu et færdigt kunstværk, som jeg har prøvet at sætte i ramme som eksempel. Kunstværket kan købes på min hjemmeside www.gittebarlev.dk :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar