mandag den 24. august 2015

Male-undervisning, kreationer og om at komme i gang med sin egen kreative proces




 
 
De sidste 2 mandag formiddage har jeg undervist en kvinde i at komme i gang med at være kreativ, fordi hun selv havde lidt svært ved at komme i gang med processen. Men hun kunne mærke, at det ville være godt for hende, og bad derfor om hjælp til at komme i gang. I dag fortsatte vi det kreative arbejde, og jeg fik lov til at tage et par billeder af hendes kreationer. Synes de er SUUUUUPER fine. Det er de 2 øverste billeder :-)
Vi har leget med lidt forskellige teknikker, og i dag havde min kursist selv en kasse stempler med til at lave sjov på billederne med, og dem fik jeg også lov til at låne :-)
Det er så inspirerende at arbejde kreativt sammen med andre, og så berigende for mig at mærke, hvordan jeg med lidt inspiration kan skubbe et andet menneske i gang med sin kreative proces.
Er meget taknemmelig :-)
Det nederste billede er mine egne kreationer fra dagens arbejde. Jeg har brugt akrylmaling på kraftigt akrylpapir - bundfarverne er lavet med "dankort-teknik", og mønstrene ovenpå er lavet med diverse stempler. Jeg tror de skal bruges til små citater og sættes i ramme med paspartout :-) 

6 kommentarer:

  1. Hej Gitte.
    Jeg nyder at følge dig på diverse medier, ja overalt hvor jeg kan finde dig faktisk ;) Jeg er selv en kreativ sjæl, og elsker at blive inspireret af dig og dine flotte billeder.

    Jeg har længe forsøgt at finde frem til hvad det er for stempler du bruger. Er det nogen du selv laver eller køber du dem færdige? Hvad for materiale er de lavet i?
    Jeg håber du vil hjælpe mig lidt videre i min søgen efter nye teknikker.

    Mange hilsner Eva

    SvarSlet
  2. Kære Eva
    Tak for din dejlige besked og hvor er det skønt at høre, at også du er kreativ.
    Nogle af stemplerne har jeg for år tilbage købt i Creativ Company - postordre JJylland. De er lavet af noget ala liggeunderlag - husker ikke lige hvad man kalder det materiale. Andre har jeg selv skåret ud i hårdt karton / Papir ud fra både egen fantasi og fra gamle bøger med skabeloner til at skære sine egne kort og ophæng ophæng. Sidst jeg havde en kursist havde hun en kasse med gamle stempler i træ med, som hun havde fået af en kollega. De var gamle og unikke og ret så fede. Ved ikke hvor man får fat på sådan nogle........vil søge lidt på det. Kunne være fedt med et kursus i at lave sine egne stempler.
    Håber du kan bruge mit svar og del endelig din side med mig, hvis du har sådan én :-)
    Kærligst Gitte

    SvarSlet
  3. Kære Eva
    Tak for din dejlige besked og hvor er det skønt at høre, at også du er kreativ.
    Nogle af stemplerne har jeg for år tilbage købt i Creativ Company - postordre JJylland. De er lavet af noget ala liggeunderlag - husker ikke lige hvad man kalder det materiale. Andre har jeg selv skåret ud i hårdt karton / Papir ud fra både egen fantasi og fra gamle bøger med skabeloner til at skære sine egne kort og ophæng ophæng. Sidst jeg havde en kursist havde hun en kasse med gamle stempler i træ med, som hun havde fået af en kollega. De var gamle og unikke og ret så fede. Ved ikke hvor man får fat på sådan nogle........vil søge lidt på det. Kunne være fedt med et kursus i at lave sine egne stempler.
    Håber du kan bruge mit svar og del endelig din side med mig, hvis du har sådan én :-)
    Kærligst Gitte

    SvarSlet
  4. Tusind tak for dit svar Gitte!
    Det har helt sikkert givet mig blod på tanden til at gå et skridt videre med at arbejde lidt med hjemmelavede stempler - det er jo bare at prøve sig frem :)
    Jeg har ikke nogen hjemmeside desværre, det er kun på hobbyplan. Prøver at få tømt bunkerne med færdige eksemplarer, og derfor har jeg en facebookside jeg bruger lidt. Den må du skam gerne kigge lidt på :) Så er det måske ikke kun mig der henter inspiration fra dig af ;)
    www.facebook.com/holmsted.kunstneren

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Eva
      Ja præcis, man skal bare prøve sig frem. Og øvelse gør mester.
      Jeg vil kigge ind på din side på et tidspunkt. Vil glæde mig til at se dine kreationer. Jeg synes bestemt, at det er dejligt at følge andre kreative sjæle, og vi kan altid lære noget af hinanden. Det er en stor gave.
      Tak for dine dejlige kommentarer, Eva. Glæder mig til at følge dig. Kærlig hilsen Gitte

      Slet
    2. Hej igen Eva
      Ja præcis, man skal bare prøve sig frem. Og øvelse gør mester.
      Jeg vil kigge ind på din side på et tidspunkt. Vil glæde mig til at se dine kreationer. Jeg synes bestemt, at det er dejligt at følge andre kreative sjæle, og vi kan altid lære noget af hinanden. Det er en stor gave.
      Tak for dine dejlige kommentarer, Eva. Glæder mig til at følge dig. Kærlig hilsen Gitte

      Slet