tirsdag den 1. december 2015

1. December ~ pakkekalender ~ lavet med kærlighed :-)






 
Vi er nogle julehyggere herhjemme, og for nogle år siden lavede jeg et pakkekalender-juletræ til hver af mine 3 drenge. Et lille juletræ i potte. Mellemstesønnen som er en stoooooor julehygger, har gået og puffet lidt til mig, om jeg mon ville lave sådan et igen i år.

For at det skulle blive lidt billigere, og fordi jeg synes, at det var synd for de små juletræer, at de nåede at tørre ud i løbet af december, fik jeg en idé, som jeg førte ud i livet.

Jeg har klippet nogle grene af forskellig tykkelse og længde i haven. Jeg lod dem tørre en dags tid, og så har jeg malet dem med grøn akrylmaling. Jeg har sat en tyk, "lang" gren ned i en urtepotte med ler i, og herefter har jeg sat de mindre grene på "stammen" med ståltråd. Leret har jeg dækket med et stykke hvidt stof, som skal symbolisere sne (lige nu er det dækket af små gaver), urtepotten har jeg beklædt med grønt silkepapir (en rest jeg havde liggende) og så har jeg sat juleklistermærker på, som lå i samlingen fra de sidste år.

Jeg har sat en lille billig lyskæde på træet ~ én af dem med batterier i, og herefter har jeg så sat 24 gaver på med ståltråd. De fleste af gaverne er spiselige ~ både med sundt og ikke så sundt ;-)

Det er selvfølgelig lidt sent at inspirere med en pakkekalender nu, hvor december er skudt i gang, men måske kan man bruge idéen til at lave et lille hyggeligt træ til stuen og hænge fint julepynt på. Man kan male det hvidt, og holde det meget enkelt, og sætte gammeldags små julekugler på, eller små hjemmegjorte filtting eller andet fint håndlavet julepynt.

Det er rigtig hyggeligt at sidde og nørkle med, så kan varmt anbefale at gå i gang med projektet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar