mandag den 16. november 2015

At følge sine idéer og intuition ~ at vise verden hvem du er :-)


Da jeg for 7 års tid siden begyndte at give mig selv lov til at bruge tid i stilhed, kom jeg mere og mere i kontakt med min kreativitet. Jeg begyndte at male billeder ud fra mine indre idéer, der bankede på, når jeg var alene i stilhed. Jeg tegnede hurtigt idéerne ned i en skitsebog, hver gang der dukkede nogle op, så jeg kunne huske dem til senere brug. Og jeg brugte mere og mere tid på at male, for når jeg malede, glemte jeg alt om tid og var i min helt egen verden. Jeg oplevede, at når jeg befandt mig i mit kreative univers, følte jeg en enorm stor lykke indeni, og jeg følte, at alt kunne lade sig gøre her.

Jeg begyndte at sælge nogle af mine malerier, og mærkede at jeg kunne give andre mennesker noget særligt med mine malerier, som tit var meget farverige og udstrålede glæde. Tit var de også ret barnlige og naive ~ jeg fik mange glade og skøre idéer inde i min egen lykkebobbel, og jeg var nødt til at føre disse idéer ud i livet, om end det var meget grænseoverskridende som voksen, moden kvinde, at offentliggøre denne barnlige og legende side. Men mit hjerte sagde "Gør det". Og det gjorde jeg.

Der er kommet mange idéer siden, og jeg har haft rigtig mange dejlige stunder med at male mine idéer over på lærred og papir, og hvad jeg ellers har fundet på at kreere. Jeg har haft kontakt med mange dejlige mennesker, der lige netop ønskede det, som jeg kunne give dem via mine billeder.

Jeg har også oplevet en del modstand på min vej. Folk der har bagtalt mig og sat spørgsmålstegn, og nærmest har givet udtryk for, hvad jeg dog bildte mig ind at tro, at jeg var noget særligt. Folk der synes, at mine malerier var så barnlige, så de nemt kunne have været lavet af børn. Men faktisk er jeg stolt over at blive sammenlignet med børn, for børn er en gave, de er talentfulde, de har sans for at lege og de lever i nu'et, de har let til latter, og det er der mange voksne, der helt har glemt.

Heldigvis findes der OGSÅ mange, der finder stor glæde i mine billeder, og det er jeg meget taknemmelig for. Uanset hvad, så er der ingen, der har skulle stoppe mig i at udfolde min kreativitet og mine skøre idéer, for hvis man bremser sig selv, så forlader man sin sjæl og sit hjerte.

Mit budskab til dig er, uanset om du maler eller laver andre spændende ting, som du godt kunne tænke dig at før mere ud i livet - offentliggøre og synliggøre dig selv. Lyt til dit hjerte og din intuition. Lad DINE idéer komme ud i verden, og stå ved DIG selv, for verden har brug for dig og det unikke, som kun du kan give. Der findes ingen lige præcis som DIG. Ingen har lige nøjagtig den idé, som du har indeni dig. Det kan godt være, at der findes nogle, som har idéer, der LIGNER din. Men vi må ikke begrænse os og spærre vores idéer inde. Ingen kan skabe det samme.

Wayne Dyer har lavet et citat, som jeg holder så meget af

LET THE WORLD KNOW
WHY YOU'RE HERE
AND DO IT WITH PASSION
-Wayne Dyer

Når du har kærligheden/passionen med i det, du gør, så bliver der skabt noget enestående og helt unikt. Og lige præcis det har verden brug for. Der er plads til os alle :-)



2 kommentarer:

  1. Du har så ret i det du skriver, jeg synes du er enorm dygtigt, og tror tit negative kommentar bunder i ren misundelse..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og så meget i lige måde, Joan. Ja jeg tror også, det har noget med det at gøre. Uanset hvad så er det noget, man må tage med og overvinde :-)

      Slet