søndag den 29. november 2015

Mindfulness


I 2012 tog jeg en mindfulness-instruktør uddannelse, som har været med til at ændre mit sind og mit liv meget markant ~ ved siden af mit kreative og indre arbejde.

Mindfulness er en livsstil, hvor man lever sit liv i nu'et ~ er fuldt ud til stede lige nu og her, og ikke haster afsted, men i stedet sætter tempoet lidt ned og ser livet på en helt anden måde. Man kan sige, det er et redskab til at komme i dybere kontakt med sig selv, så vi bedre kan mærke os selv og dermed også vores medmennesker. En måde at leve på og være overfor andre på.

Jeg har fået integreret mindfulness i mit liv, så det nu er en livsstil for mig. Lidt som om hver dag er én lang meditation. Jeg reagerer med ro og et venligt sind på situationer, der før gjorde mig stresset, panisk og opfarende. Specielt mine børn har virkelig lagt mærke til den store forandring, der er sket med mig. Tidligere kunne jeg reagere meget vredt og voldsomt, når jeg var frustreret og presset. Når man i mange år har behandlet sig selv dårligt, og været et menneske der bare har tilpasset sig andre, vil man naturligvis ryge tilbage i de gamle mønstre ind imellem, når man virkelig føler sig udfordret og behandlet uden respekt. Alting sker ikke bare sådan lige nu og her, men med små skridt og læring, opnår man en stor forandring.
Herudover er jeg et meget mere kærligt, venligt og nærværende menneske nu, og det er jeg virkelig taknemmelig for.

Indenfor Mindfulness er der nogle grundprincipper, som er gode at øve sig på, udover meditation, som man kan udføre på forskellige måder, og som er meget vigtigt at få ind i sin hverdag. 
Herudover er det principperne Beginners Mind, Ikke-bedømmelse, Ikke-ambition, Tålmodighed, Accept, Aversion/Tiltrækning, Letting Go, som er med til at lære dig, at se verden og dig selv på en ny måde.

Ønsker du hjælp til at få Mindfulness og dermed indre ro og balance ~ og større livsglæde, ind i DIT liv, så er du hjertens velkommen til at kontakte mig.
Ud fra en snak med dig om DINE behov, vil jeg udarbejde et individuelt forløb, som passer til netop dit ønske. Det kan være, at du har lyst til at kombinere mindfulness'en med Kreativitet eller Spiritualitet , som jeg også vejleder i ~ eller begge dele.
Lad mig høre om, hvad DU har lyst til at få ind i dit liv.
Forsamtalen er gratis og uforpligtende og kan foregå telefonisk, på skype eller ved et personligt møde. Du kan kontakte mig på tlf. 61662313 eller mail gittebarlev@gmail.com.
Du kan også gå ind på min hjemmeside www.gittebarlev.dk og læse mere under rubrikken "Et liv i glæde", hvor jeg skriver lidt om de forskellige områder, som har hjulpet mig til et bedre og mere lykkeligt liv.

I kærlighed
fra Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar