torsdag den 3. december 2015

At folde sine vinger fuldt ud......


Dette maleri er fra min Kreative Dagbog / Artjournal ~ lavet i forsommeren, og teksten er skrevet på samme tidspunkt ud fra maleriet. Den beskriver lidt et mønster, jeg har haft ~ et mønster jeg har haft svært ved at bryde, ud fra en fortid, hvor jeg ikke vidste, at jeg havde et valg til at være mig og til at leve mit liv anderledes. Til at sige fra, og til at vise mit sande jeg. Jeg støder på mange, der har det på samme måde, men ved at gå ind i frygten og give slip på fortiden og dens begrænsninger og mønstre, og lære at elske sig selv, så bliver man med små skridt bedre og bedre for hver én dag. Tålmodighed er en gave, når man er på sin rejse.

En side af livet........
Jeg åbner det bur, jeg har siddet fast i ~ alt for længe har jeg siddet dér og passet på mig selv. Jeg vil ikke være der mere. Ind imellem har jeg vovet mig ud og vist mit sande jeg ~ fået hug og har pakket mine vinger sammen og bedrøvet gået ind i mit bur igen.
Nogle gange har jeg vovet at blive udenfor i lidt længere tid ~ det var en lettelse, men vingerne var ikke helt
udstrakte ~ jeg var bange for atter at få skæld ud og blive nedgjort, og det skete igen. Jeg tiltrak det ved at frygte det. Jeg gjorde mig selv til offer ved at gå ind i det trygge bur igen. Her så jeg verden gennem tremmer ~ jeg gemte mit inderste sande jeg væk, om end jeg havde en masse smukt, jeg godt ville dele med verden.
Jeg lod være med at gøre modstand eller sige fra, selvom mit hjerte skreg, at jeg skulle lytte til det og handle på det, jeg mærkede.
Men jeg vil ikke sidde derinde mere ~ jeg vil være fri, indtage min plads i verden som den, jeg er ~ følge mit hjerte......ikke kun halvt. Ikke mere. Jeg flyver ~ jeg er fri.
Vil du med ? Kom, lad os flyve sammen ~ lad os mærke friheden. Lad os lægge fortidens smerte og lænker bag os. Lad os folde vores vinger fuldt ud.

Skitsen til maleriet har jeg nu ført ud i livet, og det findes som akrylmaleri på lærred. Se det på www.gittebarlev.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar