fredag den 4. december 2015

Kreativ Dagbog / Artjournal






At arbejde med Kreativ Dagbog / Artjournal er rigtig hyggeligt og givende. Her kan du eksperimentere med nye teknikker og idéer, før du måske vælger at omdanne dem til rigtige kunstværker. Og du får sat ord og billeder på det, der foregår i dig lige nu og her ~ dine tanker.
Du kan vælge at male mønstre, konkrete billeder, der giver mening for dig, ord, budskaber.......alt er muligt, og alt er okay. Det er din personlige bog.

Jeg har valgt at bruge én af mine bedstefars gamle, tykke bøger til min Kreative Dagbog, for så har jeg MASSER af sider at arbejde på, og det vil være et varigt minde, jeg kan sidde og bladre i.
Det gør ikke så meget, at der er tekst på siderne. Jeg maler det over med forskellige lag maling. Nogle gange kan man skimte teksten igennem malingen hist og her, men det gør bare det hele mere rustikt og særligt, synes jeg.
Du kan også vælge at bruge en bog med helt blanke sider.
Jeg foretrækker en bog med lidt kraftigt papir, da jeg godt kan lide at bruge mange lag maling.
Ofte maler jeg baggrundsfarverne på flere sider i bogen, så de er tørre og klar til senere brug. Det kan også være, hvis jeg har været i gang med at male på nogle malerier, at der er maling til overs ~ så bruger jeg det på en nyttig måde ved at male lidt sider i min Artjournal.

Du kan også bruge din Artjournal /dagbog som en slags visionstavle. Udover at du kan illustrere dine følelser og tanker lige nu og her, er den også oplagt til at dele sine drømme, mål og visioner i.
Yderligere er Artjournal en god start for dig, der godt vil have kreativitet ind i din hverdag. Det kan åbne dine øjne for en helt ny og dejlig verden ~ og en side af dig, som der måske har været lukket ned for i mange år. At arbejde kreativt er en virkelig god måde at komme i kontakt med dig selv på.

Har du rigtig meget lyst til at komme i gang med din egen Kreative Dagbog, men har brug for inspiration og hjælp til at komme i gang, så kan du få undervisning hos i mig i mit værksted i Præstø. Jeg pakker også gerne en kreativ kasse, og kommer hjem til dig, hvis du ønsker dette.
Er I flere, der ønsker at komme på kursus sammen (veninder, mor/barn, kolleger el.), så kan dette også sagtens lade sig gøre.

Kontakt mig for yderligere information på tlf. 61662313 eller e-mail gittebarlev@gmail.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar