tirsdag den 29. december 2015

På tur med rygsækken og vandrestøvlerne......









 
I går tog jeg på tur ~ alene med mig selv og min rygsæk ;-) På med skitøj og vandrestøvler, og så afsted.
Turen gik til Møn et sted, som jeg holder meget af, og som ligger lige ved siden af Møns klint, og her er rig mulighed for også at finde fossiler, vættelys og andre skønne forsteninger. Personligt holder jeg meget af hul-sten, og får altid lidt med hjem til samlingen. Jeg nyder at vandre langs vandet, stoppe op og fordybe mig med at lede efter spændende sten. Sætter mig og nyder mad, te og hvad jeg nu har med.
Turen sluttede af med at bestige de høje bakker i Mandemarke - Høvblege, som er et Overdrev med en helt anden natur, end hvad vi har bare 45 minutters kørsel derfra. På grund af jordbundsforholdene dér, er det et sted, hvor der er nogle helt andre plantevækster, end i resten af Danmark. Hvis du er interesseret, kan du blandt andet læse mere om området her: http://www.moenia.dk/mandemarkebakker/mandemarkebakker.html
 
Længe nød jeg bare at sidde og betragte udsigten, som simpelthen er helt fantastisk dér fra toppen :-) 

2 kommentarer:

  1. Det ser ud til at have været en dejlig tur, sikke en udsigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er simpelthen så skønt dér :-)

      Slet