mandag den 22. februar 2016

Nyt hjem, vinterferie, kærlighed & forkælelse


 
 
 



 
 
Vi har haft vinterferie ~ mine 3 drenge og jeg. Det passede så fint med, at vi flyttede til vores nye hjem, så vi kunne bruge vinterferien til at vænne os til alt det nye stille og roligt. Og ældstesønnen har været hjemme i hele 4 dage fra Esbjerg, hvor han spiller fodbold, går i skole og bor til hverdag. Jeg har nydt at have mine børn samlet hvert et minut her i ferien. Vi har ikke haft nogle planer, men har hygget os hjemme og lavet det, der lige faldt os ind. Været på opdagelse i laderne, der ligger rundt om huset, gået tur, jeg er blevet forkælet med dejlig mad, som drengene meget har stået for af egen lyst. Jeg har nydt at se, hvordan de har brugt deres kreative side ved at skabe et hjemmegjort træningsrum i en lade af ting, de har fundet rundt omkring på ejendommen, og hvordan træningsrummet også kunne få åbnet deres kreativitet for at skabe graffitikunst, som både er blevet hængt op i træningsrummet og på mellemstesønnens værelse.
Som kreativ sjæl, kreativ inspirator og mor, gjorde det mig virkelig glad at se, hvordan de fordybede sig hver især og sammen.........og selv fik idéerne og gik i gang.
I en travl hverdag er der sjældent tid og indre ro til at mærke sig selv og lytte til de idéer, der banker på og gerne vil udfoldes...........og derfor mener jeg, at weekender og ferier absolut ikke behøver at fyldes op med en stram aktivitetsplan.........giv plads til stilhed, ro, og dage, der giver plads til, at man gør det, der lige falder én ind :-) Mange er bange for stilheden, og dét at der ikke er nogle planer......stilheden kan være meget skræmmende for en del mennesker. Stilheden kan nemt blive betragtet som værende kedelig, men at kede sig er et valg. Man kan vælge at lade stilhed, ro og TID være SPÆNDENDE og give dejlige MULIGHEDER for at mærke sig selv og følge sin intuition/sin indre stemme :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar