lørdag den 9. april 2016

Lørdag~morgen~lykke

En lille beretning fra min notesbog og følelse i hjertet denne lørdag morgen :-)

At sidde her på trappen til vores veranda denne lørdag morgen og nyde kaffen til denne udsigt, mærke forårssolen varme mit ansigt og resten af min krop, lytte til de forskellige fugle, der fløjter/pipper hver deres lyd til en vidunderlig morgenkoncert. Et egern pibler rundt på græsset og vupti er den oppe i et træ og kigger sig omkring med et frækt blik. Rådyr der spiser grønt i haven og ikke lægger mærke til min eksistens. I baggrunden galer naboernes haner i ny og næ, og en bondemand kører lidt frem og tilbage på sin mark et stykke herfra. Det føles ikke som larm men blot en naturlig lyd, der godt må være her. Jeg sidder og føler en dyb taknemmelighed over, at jeg får lov til at opleve dette sted. Det er så fredfyldt, så godt for min sjæl at være her i naturens fred og ro og helt egne lyde. Her kan jeg mærke mig selv og høre min indre stemme, som jeg har erfaret er så umådelig vigtigt. Og jeg sidder og føler lykken boble indeni i dette nu. Synes jeg har skabt et fantastisk liv. Jeg har nogle vidunderlige børn, og dejlige mennesker i mit liv. Engang troede jeg, at lykken var noget andet ~ jeg jagtede efter lykken. Men jeg kan være lykkelig i dette nu, uden at tænke på i morgen. Jeg kan være lykkelig med få materielle ting, hvoraf en del af det jeg har, er genbrug. Jeg kan være lykkelig uden en mand i mit liv, selvom han skal være hjertelig velkommen, hvis han kommer og banker på mit hjerte. Jeg kan være lykkelig som alenemor ~ nyde at jeg opleve dem alene. Jeg kan være lykkelig, selvom jeg har gået igennem mange svære udfordringer og perioder, for det har gjort mig til den, jeg er, og har lært mig endnu mere om mig selv og om livet. Det er fortid, og det skal ikke styre mit liv nu. Lige nu i dette nu føler jeg mig fantastisk rig på indre glæde.

'Livet findes ikke før eller senere. Men lige her. Lige nu. Dette øjeblik er alt.' ~ Charlotte Mandrup 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar