fredag den 8. april 2016

Om at skabe vores eget paradis ~ et kunstværk :-)


 
'Du har din pensel
du har dine farver
du maler et PARADIS
og så går du derind.....'
 
 
Ind imellem får jeg nogle berigende beskeder fra mennesker, der gerne selv vil være mere kreative og skabe billeder; nogle er allerede rigtig godt i gang, og vil gerne sælge deres ting, og stiller spørgsmål som f.eks., hvornår man kan kalde sig kunstner, og jeg svarer, at jeg synes, de skal betragte sig selv som kunstnere på lige fod med andre kunstnere. Og jeg er absolut ikke ekspert eller perfekt, og har stadig meget at lære, og har selv haft det dobbelt med at kalde mig kunstner og lave en side, jeg kalder Kunstner Gitte Barlev, for jeg er jo bare selvlært, og nu skulle jeg jo heller ikke tro, at jeg VAR noget......(den dér jantelovsbegrænsning mange af os er vokset op med).............
 
Egentlig betyder titler ikke så meget for mig, for vi er så meget andet end vores titler.......dog kan beskrivende ord, som vores titler jo også er, være ret så godt, når vi sådan kortfattet skal gøre opmærksom på, hvad det er vi beskæftiger os med.
 
I min verden er vi alle kunstnere ~ vi maler måske ikke alle billeder, men vi er Kunstnere af vores eget liv. Vi skaber vores egen verden, og nogle af os laver lidt om på den verden undervejs enten af egen fri vilje, eller også bliver vi tvunget til at skabe forandring.
 
Vores liv er et lærred, som vi gør til vores eget liv med vores egen pensel og farver. Og heldigvis kan man altid male det over og skabe et nyt maleri med nye farver. Det gamle maleri vil altid være der i baggrunden og være en del af os, men i dag kan vi vælge at lave det om og skabe nøjagtig det maleri/liv, vi ønsker os ~ måske med masser af skønne og glade farver og glad-i-låget stemning; at gøre ting vi brænder for og med mennesker, som vi har det rigtig godt med. Valget er vores eget :-)
 
Ønsker dig en fantastisk weekend :-)


Mine tegninger/akvareller samt andre malerier kan ses på www.gittebarlev.dk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar