fredag den 26. august 2016

Befri dig selv


Et besøg af en sommerfugl i mit arbejdsværelse i går, blev til en skitse/illustration i min Artjournal / Kunstdagbog samt til en lille tekst, som jeg vil dele med dig herunder:

I dag åbnede jeg vinduet for en forvirret sommerfugl, der havde forvildet sig indendøre og var havnet i mit arbejdsværelse. Jeg lukkede forsigtigt vinduet op, og der bredte sig en lettelse i sommerfuglen, kunne jeg mærke, da den roligt fløj ud af vinduet og videre ud i verden ~ i frihed.
Og jeg kom til at tænke på mig selv som sommerfuglen, der engang havde lukket mig selv inde og gjort mig til offer ~ sad fast dér for lukkede vinduer med andres meninger og leveregler, der dominerede over mit sande jeg. Og hvordan vinduet pludselig åbnede sig for mig, og jeg tillod mig selv at flyve ud ~ tage imod livet på en ny måde ~ denne gang med mit hjerte som vejleder :-)

Måske bliver illustrationen til et rigtigt maleri på et tidspunkt. Jeg ved det ikke. Det gode ved en Artjournal er, at du nemt lige kan gøre dine idéer lidt mere virkelige, og få dem ned på papir, mens de er der, og så kan du på et senere tidspunkt bruge det til at føre ud i livet, hvis det føles rigtigt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar