tirsdag den 7. februar 2017

Haveliv året rundt


Jeg holder meget af at opholde mig i vores have året rundt, uanset hvordan vejret er. For mig er det ren meditation at nusse rundt i haven, godt klædt på efter årstiden.
For nyligt har jeg gået og samlet smågrene, der er faldet af træerne i den storm, der var i januar måned, mens min familie og jeg var på ferie i Caribien. Jeg vil bruge grenene til bålhygge-stunder.

Jeg har også samlet grankogler, som jeg vil prøve at lade stå og tørre i kurven ved siden af vores brændeovn. Vi har kun boet her i 1 år, og i vores gamle have havde vi nogle grankogler, der var store og lette, og som var fremragende til brug som optænding i brændeovnen. Koglerne i denne have virker tunge og bastante, men nu vil jeg eksperimentere lidt, og se om vi ikke kan få gavn af dem efter lidt tørretid. Indtil da vil jeg bruge optændingsbrænde, som jeg selv har hugget af vores brænde, samt små bundter af grene, som jeg har samlet i haven og rullet sammen til små optændingsbundter. De brænder rigtig godt.

Jeg er glad for, at jeg har nået at lave klar til kolde dage, da vi i dag vågnede op til sne og kulde.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar