tirsdag den 13. juni 2017

Drømmefangere & magi



 
 
Jeg har altid været vild med drømmefangere og den mere mystiske / åndelige verden ~ jeg vil nærmere kalde det den MAGISKE verden, for livet er fuld af magi, når vi er åbne for det.
 
Drømmefangere stammer egentlig fra indianerne, med en tro på at trådene i midten, fanger de onde drømme og kun lader de gode drømme slippe igennem. Drømmefangeren skal hænge over sengen, men de er blevet meget populære, og i dag har folk dem hængende som pynt andre steder i hjemmet.
 
Udover drømmefangeres betydning, synes jeg de er utrolig dekorative, og jeg er meget fascineret af at tegne dem. Måske også fordi jeg er fascineret af fjer & mandala'er, som jo også er en del af drømmefangeren.
 
Jeg har været fordybet i at tegne drømmefanger på lærred ~ som maleri ~ hvor jeg har brugt lidt inspiration fra nogle af mine tuschtegninger og en lille hæklet 'mandala', jeg engang har købt på et loppemarked. Måske jeg skulle bruge den hæklede mandala til at kreere en rigtig drømmefanger?
 
Vidste du, at du kan bruge dine drømme til at finde ud af, hvad du feks skal manifestere i dit liv / fokusere på? De kan give dig tegn på mange områder af dit liv. Du kan øve dig i at huske dine drømme ved at bede en lille bøn, inden du lægger dig til at sove hver aften. Hav en lille blok samt en pen liggende ved siden af din seng, som er nem at få fat i og skrive i, når du, halvt i søvne, nedskriver dine drømme/notater om natten eller om morgenen.
 
Jeg bruger det selv rigtig meget, og drømmene er en FANTASTISK vejviser i mit liv.
 


 
 
 
Du kan se mere information om mine drømmefanger-tegninger (og snart maleri) på www.gittebarlev.dk

Ha' en MAGISK tirsdag :-)
Kærligst Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar