mandag den 19. juni 2017

Flere sommerfugle.......;-)



Nu hvor jeg er ved emnet sommerfugle, kom jeg lige i tanke om en tekst jeg skrev sidste sommer udfra en oplevelse med en sommerfugl i mit arbejdsværelse......det blev til et sommerfuglebillede i min artjournal og en tilhørende tekst :-) Jeg har ikke fået ført billedet/illustrationen ud i livet som et rigtigt maleri, som jeg nogle gange gør med det, jeg skaber i min artjournal, men som du nok har bemærket, er jeg meget betaget af sommerfugle, og på min hjemmeside www.gittebarlev.dk kan du finde mange andre malerier & tegninger med sommerfugle :-)

Besøger du mig én dag i mit lille hjemmegalleri/atelier, kan du også se mine sommerfugle-kunst-sten (og andre kunst-sten)  :-)

Her kommer teksten:

I dag åbnede jeg vinduet for en forvirret sommerfugl, der havde forvildet sig indendøre og var havnet i mit arbejdsværelse. Jeg lukkede forsigtigt vinduet op, og der bredte sig en lettelse i sommerfuglen, kunne jeg mærke, da den roligt fløj ud af vinduet og videre ud i verden ~ i frihed. Og jeg kom til at tænke på mig selv som sommerfuglen, der engang havde lukket mig selv inde og gjort mig til offer ~ sad fast dér for lukkede vinduer med andres meninger og leveregler, der dominerede over mit sande jeg. Og hvordan vinduet pludselig åbnede sig for mig, og jeg tillod mig selv at flyve ud ~ tage imod livet på en ny måde ~ denne gang med mit hjerte som vejleder :-)


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar