mandag den 19. juni 2017

Sommerfugle, kreativ fordybelse & natur





Min weekend har mest stået på kreativitet og nydning af naturen ~ både vores dejlige have og naturen omkring os :-) Markerne står så fint nu......nogle ser helt bløde ud, når de står i fuld sol og svajer i vinden :-)
Mit kreative sind drillede mig lidt i går. Jeg havde en god plan (synes jeg selv) for nogle fine små lette og enkle abstrakte malerier, jeg ville lave, men uanset hvad jeg gjorde, så blev det ikke lige sådan, som jeg havde forestillet mig. Og malerierne forandrede sig hele tiden, i takt med at jeg klaskede mere maling på i frustration. Og det endte med at blive små farverige sommerfugle-malerier i ægte Gitte-stil..........og det er jo også rigtig fint, men jeg havde forestillet mig noget helt andet. Jeg vil rigtig gerne lege mere med abstrakt, kan jeg mærke, men lige i går ville mit sind altså skabe sommerfugle.........og hele tiden blev jeg mindet om sommerfugle ~ de kom flyvende ind af døren og vinduerne, og de fløj omkring mig udenfor.............GODT SÅ......det blev sommerfugleemnet, jeg beskæftigede mig med i går. Så napper jeg det abstrakte en anden dag ;-)






Og når jeg trænger til lidt forkælelse og godt selskab, så er det altid godt at besøge mine forældre. Jeg blev forkælet med en god gammeldaws dansk frokost med lækre sager, specieløl og min søde fars hjemmelavede brombærsnaps (lavet med bær fra vores have ;-)) Det er den eneste snaps, indtil dags dato, jeg bryder mig om. Og jeg så billeder fra deres nylige rejse til Madeira, og der var også tid til dybere snak om livet :-) Jeg holder meget af den form for liv, hvor vi giver os tid til at lytte til hinanden og interesserer os for hinanden. Virkelig sætter noget kvalitetstid af til bare at være nærværende i hinandens selskab og liv :-) Det giver så dejlig en følelse af glæde og kærlighed indeni :-)




Som jeg har nævnt og vist en del gange før, så er jeg helt vildt glad for vores veranda. Der bruger jeg rigtig mange timer i denne tid, med dørene vidt åbne så jeg føler, at jeg sidder midt ude i naturen. Og dyrene kommer helt op forbi verandatrappen, så jeg rigtig kan sidde og iagttage dem. Rådyr, harer, egern og fugle. Det er SÅ berigende. Haven og dens liv inspirerer mig meget og giver mig den her indre ro, som er så godt for mig :-)
Jeg har brugt lidt tid på at gøre verandaen ekstra hyggelig forleden dag. Med små planter, lysestager, lyskæder og nyklippede buketter fra haven. Her sidder jeg og tegner, skriver og læser.

Det er meget sjældent, jeg tænder for fjernsynet. Hele året rundt ser jeg meget lidt fjernsyn. Ikke fordi der er noget galt med fjernsynskig, men jeg synes, der er så meget andet, der optager mig og som jeg har lyst til at fordybe mig i. Jeg elsker at ligge og se fodboldkampe, og spændende programmer, der giver ny viden og rigtig gode film med mine drenge, men det er også mere det dér nærvær, jeg føler, når vi ligger side om side på vores slå-ud-hygge-sofa i fjernsynshjørnet ~ men når jeg er her alene i huset, tænder jeg stort set aldrig for fjernsynet.










Tegne-inspiration fra haven i juni :-)
Jeg håber, du har haft en super skøn weekend :-)
Nu er en ny og spændende uge godt i gang ~ spændende hvad den bringer af muligheder og oplevelser. Ønsker dig en fantastisk én af slagsen :-)
De bedste hilsner fra Gitte 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar