fredag den 14. juli 2017

Kreta :-)

 

 

Udover at have hygget nogle dage hjemme i ferien, har mine 3 drenge og jeg nydt en uges sol & varme på Kreta :-) Det var fantastisk at være lidt hjemmefra, og selvom jeg holder meget af den danske sommer, må jeg indrømme, at det var skønt med sol & varme.

Og det VAR virkelig varmt, og derfor benyttede vi mest dagtimerne til at ligge i havet, og eftermiddags-og aftentimerne til at gå på opdagelse og shoppe lidt :-)

Vi boede på et dejligt hotel ved byen Agia Pelagia, ca. 40 minutters kørsel på Heraklion (Iraklion). Et skønt område med både klipper og strand. Vi blev helt vilde med den beton'strand', de havde lavet ved hotellet, for her kunne man hoppe direkte ud på forholdsvis dybt vand ~ perfekt sted, når man som jeg elsker at svømme i havet og mine drenge elsker at udforske livet under havets overflade med deres snorkeludstyr. Det er der rig mulighed for i klippeområdet ved Agia Pelagia. Det er ikke som i Caribien, som vi var så heldige at opleve i vinters (læs mere på mit tidligere opslag https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=3803239454544102836#editor/target=post;postID=997360910130389247;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=55;src=postname )
 hvor der er fisk i alle mulige smukke farver og mønstre, og konkylier på størrelse med fodbolde, men vandet er meget klart ved Agia Pelagia :-)






 

 
 
 

Vi var heldige at finde en tilbudspakkerejse hos rejsebureauet Sunweb, og det var med all-inclusive, og selvom jeg godt kan lide at lave mad, så var det BERIGENDE for en mor, at det hele bare blev serveret for én, og jeg kunne holde helt ferie fra planlægning, handlen ind, madlavning, finde på menuer og madpakkesmøring......og at alle kunne spise, når de havde brug for det ;-)

Vi tog ikke på nogle planlagte ture, som Sunweb ellers tilbyder en hel del af, og som i øvrigt ser super spændende ud. Denne ferie var mest en afslapningsferie, hvor vi nød at være sammen på en anden måde, end hvad vi er i hverdagen, og uden de store planer.

Der blev badet RIGTIG meget, solet lidt, spillet masser af kort, vandret ture i det noget stejle terræn ;-) Et par halvdagsture med bus til Heraklion (Iraklion) og kigge butikker, nyde lidt koldt at drikke, spise på lokale restauranter og gå tur ved havnen, hvor også der ligger en smuk borgruin /fort :-)  En dejlig by ~ den kan jeg varmt anbefale :-)


 

 



Ønsker du at se mere om Sunwebs rejsemål, så klik ind på deres hjemmeside www.sunweb.dk og se mere :-)

Som kreativ sjæl havde jeg taget tegneblok, tusser og farver med, og der blev tid til små stille stunder med tegnerier ~ inspireret af det græske :-) Det er enormt berigende for mig at tage på eventyr og få ny inspiration :-)


 



Håber du nyder sommeren i fulde drag :-)
 
Solskinshilsner fra Gitte


Ingen kommentarer:

Send en kommentar