tirsdag den 15. august 2017

Krop & Sind hænger sammen


I en del år har jeg med stor nysgerrighed og begejstring studeret emner indenfor blandt andet området 'Krop & Sind', og hvordan dette hænger sammen. Det, jeg har opnået viden indenfor, har jeg eksperimenteret med i mit eget liv og har erfaret, at det også kan hjælpe andre mennesker til at blive mere opmærksomme på, hvordan vi kan skabe et sundere liv for os selv, ved at begynde at observere vores krops signaler, for det kan være vigtige meddelelser til os om, at der er noget i vores liv, vi skal give noget kærlig opmærksomhed og ændre på.

Det kan lyde mærkeligt i nogles ører, men når man først begynder at arbejde med sin egen personlige udvikling, finder man ud af, at det er en genial måde for krop & sind at samarbejde på, og vi kan på den måde skabe balance i vores liv, og et sundt helbred. 

I mit arbejde indenfor coaching, vejledning, mindfulness & bodyblissbehandling, gør jeg bla. brug af en form for personlighedslæsning sammen med min klient, hvis det er det, jeg mærker, at vedkommende har brug for. Ud fra de områder, hvor min klient har skavanker/blokeringer i kroppen, samarbejder vi omkring det at få skabt balance på det område.
Hvert område i kroppen kan give et billede af, hvilket område, der skal arbejdes på. Problemer med halsen kan feks være noget med, at vi ikke får sagt fra eller får sagt vores mening i nogle sammenhænge. Eller at der ikke er balance i vores kreativitetsområde. Måske har vi en masse idéer, og en indre lyst til at skabe, men får ikke handlet på det. Vi kan også se noget om, hvilken side af kroppen, vores ubalance/skavank sidder i. Om det er højre eller venstre side. Kroppen er en stor selvguide til helbredelse, hvis vi er åbne overfor at lære om det og samarbejde med det, den fortæller os.

Det er ofte gamle mønstre, vi sidder fast i ~ herunder vores tankemønstre, vores måde at tale til os selv på, manglende kærlighed og støtte til os selv samt vores måde at agere på i livet, der skaber ubalancer.

For at få en bedre forståelse af dette, kan man feks prøve at se et lille 2 årigt barn for sig ~ prøv at forestille dig, at det lille barn er dig ~ DIT sind og DIN krop. Når vi taler grimt til et lille barn, bliver det såret, ked af det, føler sig uelsket og føler, at det skal gøre sig fortjent til at få kærlighed, anerkendelse, opmærksomhed......Det er, hvad der sker med krop & sind, hver gang vi bebrejder det, skælder det ud.......når vi dunker os selv oveni hovedet med selvhad, så er det, som hvis et lille barn bliver overgrebet psykisk eller fysisk. Eller hvis vi lever sammen med nogle, der hele tiden skælder os ud, kritiserer os, holder øje med os / kontrollerer os. Så reagerer vores krop & sind også ved at give os små signaler om, at 'hov.....der er vist noget, du skal have kigget på'.

Hvis vi ønsker en krop og et sind i balance, harmoni & flow, må vi begynde at ændre vores måde at behandle os selv på, både mht vores tanker om os selv, men i stor grad også det, jeg ofte skriver om ~ at leve et liv i sandhed med os selv.

Ønsker du at få nogle konstruktive værktøjer til at skabe mere glæde & balance i dit liv, finde måder at støtte dig selv på, fremfor at svigte dig selv, så kan det måske gavne dig med en coachingsession / personlighedslæsning hos mig ~ det kan foregå personligt hos mig i Præstø, eller via SKYPE så du kan sidde i ro og mag hjemme hos dig selv ved din computer. Måske bor du i en anden ende af landet, og da er SKYPE en enorm effektiv måde at afholde en session på.

En bodyblissbehandling er også utrolig effektiv til at løsne op for blokeringer og ubalancer i krop & sind ~ at rense ud i kroppen, således at ny energi og flow kan komme til sin ret.

Du kan se mere på min hjemmeside www.gittebarlev.dk eller kontakte mig på tlf. 61662313 eller email gittebarlev@gmail.com


Ingen kommentarer:

Send en kommentar